Comstor gaat partners en resellers helpen succesvol te zijn in het MKB en met security-oplossingen. Hiertoe heeft de toonaangevende distributeur van Cisco een aantal campagnes van Cisco op unieke wijze aangepast voor het kanaal. Op die manier helpt het bedrijf zijn partners hun winstgevendheid en naamsbekendheid in het MKB te vergroten. Comstor lanceert daarnaast de campagne Comstor Cosmos. Comstor is onderdeel van Westcon-Comstor.
Het beeld bestaat al langer dat Cisco er alleen is voor grote ondernemingen omdat de tarieven en toonaangevende technologieën van Cisco ongeschikt zouden zijn voor het MKB. Om dit beeld te veranderen, heeft Cisco een specifiek portfolio ontworpen voor het MKB. Comstor heeft een gemakkelijk te begrijpen go-to-market voor partners ontwikkeld met een aanbod rond dit portfolio.
Security
Security staat de afgelopen maanden voor de meeste bedrijven bovenaan hun prioriteitenlijst. Met name voor het MKB is dit een probleem, omdat veel bedrijven hun werknemers vanuit huis laten werken. Veel bedrijven hebben dit gedaan zonder per se te beschikken over de juiste beveiligingsinfrastructuur die voorkomt dat externe werknemers een beveiligingsrisico vormen voor het bedrijf.
MKB-klanten helpen
Cisco heeft daarom een campagne gelanceerd als antwoord op deze uitdagingen en kansen in het MKB en de securitymarkt. Deze campagne biedt een reeks tools die zijn ontworpen om MKB-klanten te helpen en tegelijk partners te helpen om hun bedrijf op te schalen. Het initiatief is gebaseerd op het uitgangspunt van ‘pijnpunt, oplossing, promotie’ en is heel specifiek gericht op de behoeften van eindklanten. Comstor heeft deze berichten van Cisco direct overgenomen met een gerichte campagne voor het kanaal. Comstor helpt zijn resellers de campagne te begrijpen en gebruiken.
Marketingcampagnes
Comstor heeft een marketing-activeringsprogramma van Cisco gelanceerd met de naam ‘Radius Digital’. Dit is een digitale marketingdienst waarmee resellers geautomatiseerde webinars kunnen ontwikkelen om hun technische expertise, aanbod en kennis te tonen, maar ook het MKB beter te bereiken en hun pijplijn te vullen. Radius Digital is, net als de eerste campagne, ontworpen om resellers te helpen het MKB effectiever te bereiken en uiteindelijk eindgebruikers te helpen.
“De afgelopen maanden zijn bijzonder uitdagend geweest voor veel resellers. In die lastige tijden hebben ze misschien moeite gehad met het vinden van antwoorden voor de uitdagingen van hun klanten”, aldus EMEA VP Russell Blackburn van Comstor. “Tegen die achtergrond en na gesprekken met veel van onze partners, hebben we nauw samengewerkt met Cisco bij het opzetten van deze campagnes die partners in staat stellen hun klanten op de best mogelijke manier te helpen.”
De initiatieven van Comstor komen kort na de lancering van ‘Comstor Cosmos’, een interactieve campagne met de beste en meest waardevolle Cisco-oplossingen die momenteel beschikbaar zijn. Deze campagne toont elke week nieuwe aanbiedingen met winstgevende oplossingen die resellerpartners van Comstor aan hun huidige en nieuwe klanten kunnen aanbieden.